fredag 13 januari 2012

Man ska vara frisk för att orka vara sjuk / ha en sjuk anhörig

Jag vet att många känner igen sig!

Läste en artikel idag, som jag vill dela med er. Bokstavstrenden är farlig för barn

Jag har genom åren som lärare mött många elever som fått diagnoserna ADD, ADHD, DAMP osv. Många av dessa barn har säkert fått rätt diagnos och får rätt behandling men jag vet också föräldrar som inte börjat med medicinering av sina barn utan valt alternativa behandlingar, som fungerat ypperligt. Jag vet också fall där alternativen inte alls fungerat och där medicinerna Ritalina, Concorta mfl gett familjerna ett nytt liv i mycket positiv bemärkelse.

Bara tanken på att något enstaka barn blivit feldiagnostiserad, får mig att rysa! och dessvärre tror jag att det är fler än vi anar.

 
Många som kommer till mig, både gammal och ung, har varit med om många möten med ordinär sjukvård. Många är frustrerade över att sjukvårdens sätt att bemöta dem / deras anhörig. På något sätt verkar det som att många (inte alla) läkare/ sjukgymnaster inte har fysiologisk kännedom om hur kroppen hänger samman, år 2012, trots alla dagens tekniska hjälpmedel och anatomiska atlaser. Kineserna har, för flera tusen år sedan, kartlagt hur olika organ t.ex. påverkar vårt sinnestillstånd och vice versa, hur man kan avläsa olika mineralbrister via naglarna osv.


Jag är utbildad i att låta kroppen bestämma hur jag, på bästa sätt, ska assistera klientens kropp till självläkning. Med full tilltro på att klientens kropp "skvallrar" rätt saker till mig och att den kommer att kunna återskapa hälsa, assisterar jag och försöker sedan återberätta vad kroppen bett om för hjälp och om det finns några självhjälps-tips som klienten kan göra mellan behandlingarna.

Gott hopp om ett bättre liv för dig / din anhörig. Varje kropp vet vad den behöver för att må bättre och den är fantastisk på att återskapa hälsa om den får lite assistans : )

Välkommen!

2 kommentarer:

Emma sa...

Hej Kompis!

Det måste vara fruktansvärt som mor att se sin dotter lida. Jag sänder styrkekramar.

Kanske en dum fråga med har ni provar med LCHF, det har tydligen hjäpt många med kronisk värk.

Kram Emma

L sa...

Tack Emma!
Många får hjälp via LCHF eller genom att sluta helt med vete och mjölk. (som jag skrivit om tidigare)

Vi har försökt få läkare att ordinera kost utan vete och mjölk till henne, i ett månadslångt försök, men just nu väntar alla på vårt besök i Umeå och deras utredning.

LCHF har många bra resultat än så länge men jag undrar vad som händer när de ätit så i några år...
Tack för ditt inlägg!