fredag 18 maj 2012

Hyper sensitive personality

Varje möte med en annan person, har något att lära oss. Idag fick jag till mig ett nytt begrepp. Hyper sensitive personality (länk till TV4). När jag imorse hörde min klients beskrivning, om sig själv, benämd med det namnet, påmindes jag om en dikt som en av mina tidigare elever skrivit. En dikt som jag kopierade och har kvar i min arbetsalmanacka. För mig är hans beskrivning klockren. Han är en HSP-person!

"Målande självporträtt"
Jag är ett stilla hav.
Vårfloderna piskar in mot mig.
Jag uppmärksammar solens alla strålar, de sticker som nålar.
Känner vindens smekningar, redan innan brisen finns.

Jag längtar till vinter och is!

Som den jag är, kastar jag mig över information som finns på internet. Man kan läsa vidare om detta via HSP information. Jag ville såklart sprida denna information vidare.

Känner du igen dig själv eller någon i din närhet?

Önskar dig en trevlig helg!

Inga kommentarer: